Niewygodny - Polska gra akcji
|
Conrado967 |
Dodany dnia 19-10-2014 15:27
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Cześć !
<stary opis>
Od dłuższego czasu pracuje nad grą, która jak sama nazwa (tymczasowa) wskazuje, będzie rozgrywać się na terenie Buska-Zdroju. Z założenia ma to być takie "polskie GTA", ale nazwa jak i fabuła to dyskusyjna sprawa do czasu ukończenia jakiejś większej części zaplanowanej mapy. Prace nie idą zbyt szybko w związku z tym, ze większość w naszym teamie nie ma zbyt dobrych zdolności w grafice 3d, ale mimo wszystko jesteśmy optymistycznie nastawieni i uczymy się na wzajem klepać modele na spotkaniach które organizujemy od czasu do czasu. Gra miała zostać oparta na silniku Unity, ale z czasem przeszliśmy na Unreal Engine 3. Nasz team jest dość otwartą sprawą ponieważ osób deklarujących chęć tworzenia jest wiele, a tych co coś robią znacznie mniej, ale to się, z czasem, jeszcze wyklaruje.
Dotychczasowe modele wykonane do gry:
Większość to modele Damiana (Unikata). Moich jest tam raptem 3-4 budynki (m.in poczta, sklepy i kioski).
Plany? Wykonać obszar dema i wydać grę dla szerszej publiczności.
Demo oznaczone jest czerwoną linią. Obszary w trakcie prac lub zajęte do wykonania sa zaznaczone na kolor odpowiadajacy osobie wykonującej. Budynki lub obszary ukończone zą zaznaczone na pełny kolor danej osoby, a budynki w zaawansowanej formie są paskowane. Mój kolor to zielony ;P. Osiedle zaznaczone na czerwono jest widoczne na screenach.
Zapraszam do wyrażania opinii i sugesti. Co myślicie o tej grze? Jakieś pomysły?
A i byłbym zapomniał o naszym fanpage'u: https://www.faceb...godnyBusko.
Edytowane przez Conrado967 dnia 07-02-2015 16:42
|
|
|
|
rad19dym |
Dodany dnia 19-10-2014 18:08
|
Początkujący użytkownik
Data rejestracji: 22.03.13
|
Życzę powodzenia.
A ten "Maluch" i BMW to będą tylko dekoracje, czy będzie można nimi jeździć ?
HANDS UP FOREVER!!!
|
|
|
|
Mopsik_PL |
Dodany dnia 19-10-2014 19:48
|
Użytkownik
Data rejestracji: 08.04.12
|
Dobrze wam idzie panowie ; ) Można powiedzieć że robiłem podobny projekt do GTA więc chyba mogę się do czegoś "przyjebać" i napisać kilka rad
Z tego co widzę to tekstury w większości modelach są zbyt "czyste" proponuję więc dodać jakieś zabrudzenia,zniszczenia itp. No i żeby budynki się trochę rozróżniały (np takie same bloki) to na każdym można dodać inne grafy, zmieniać kolory rynien,balkonów itp.
Kolejna sprawa to teren, wiem że w mieście trudno robić pagórki, wzniesienia itp. ale nie zapominajcie o tym bo płaska mapa to słaba mapa, pakujcie wzniesienia i spadki, gdzie tylko można (oczywiście z umiarem) żeby wyglądało to realnie.
No i jeśli planujecie zarabiać na grze to nie możecie umieszczać oryginalnych nazw firm (np. Ruch) bo mogą was o to pozwać.Najlepiej modyfikować loga i zmieniać litery w nazwach np. stonka zamiast biedronki lub żabcia zamiast żabki
Btw od dawna czekałem na polski projekt tego typu, życzę wam powodzenia i wytrwałości |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 19-10-2014 22:30
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Dziękujemy, a poza tym nie tylko panowie, bo mamy w teamie jedną dziewczynę, która jest grafikiem .
Co do czystości budynków być może w etapie wykończeniowym gry będzie się dodawać takie elementy. Poza tym staramy się by budynki były w miarę szczegółowo odwzorowane, dlatego nie dodajemy nic od siebie, ale gdy jest jakieś grafiti to je nakładamy i powstaje taki swojski klimat.
Jeśli chodzi o teren mapy to ją również chcemy odwzorować jak najdokładniej, a Busko leży na wzniesieniu więc o to, ze mapa będzie płaska nie należy się bać. Już po screenie osiedla widać, ze droga się wznosi, a bloki są na w miare równym terenie, bo tak przecież się stawia budynki i od chodnika do bloków są schodki. Bedziemy się starać o dane typowo geodezyjne jak wysokości i mapy Buska by grała była jak najdokładniejsza pod tym względem.
Na razie każdą osobę przyjętą do teamu witamy stwierdzeniem, że robimy to dla idei dokończenia marzeń i celów założyciela projektu, szlifowania umiejętności i dla zabawy. O kasie raczej nie ma co mówić. Bierzemy po uwagę, że znaki handlowe są chronione prawami autorskimi, ale na razie robimy tak jak jest w realu, a później najwyżej się będzie zmieniać tekstury na podobnej zasadzie co mówisz.
rad19dym, oczywiście, ze będzie można pośmigać, ale nie wiem czy w demie już.
Dziękujemy raz jeszcze i oby się Wasze życzenia spełniły . |
|
|
|
bajos |
Dodany dnia 19-10-2014 23:05
|
Doświadczony użytkownik
Data rejestracji: 02.04.12
|
A może do terenu użyć takiej techniki, której używa się w wielu grach, że teren jest generowany na podstawie bitmapy i malowana jest trawa, ziemia itd. ,a budynki są osadzone na tym. Szybciej coś takiego zrobić. Coś takie jest natywne w Unity i być może też przez (z tego co widać na 8 foto) Unreal Engine.
|
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 20-10-2014 18:59
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Wiesz może jak ta technika się nazywa? |
|
|
|
bajos |
Dodany dnia 20-10-2014 20:36
|
Doświadczony użytkownik
Data rejestracji: 02.04.12
|
Być może "Terrain sculpting" albo "Terrain Mesh", ale co silnik to może być inaczej. Teren jest wtedy generowany na podstawie height mapy w kolorach szarości. Zobacz na tutorialach do LS 13 albo FarCry jak się robi mapy to tam teren jest na pewno pokazany.
PS. Ilu jest skrypterów?
Edytowane przez bajos dnia 20-10-2014 20:51
|
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 20-10-2014 21:41
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Dzięki, obczaje to i zobaczymy co z tego będzie. Dwóch. |
|
|
|
Mopsik_PL |
Dodany dnia 05-01-2015 14:07
|
Użytkownik
Data rejestracji: 08.04.12
|
Jakieś postępy są? :] |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 05-01-2015 16:18
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Nie bardzo. Mamy mało grafików i problem, że w praktyce nie ma nami kto dobrze pokierować. Jedyną osobą, która miała jasną wizje tej gry bł Damian, którego juz z nami nie ma. Poza tym nie wszyscy mają tylko modelowanie na głowie. Smutna prawda, że nie wiadomo kiedy (i czy) ta gra w ogóle zostanie ukończona.
Mimo wszystko dam jakieś screeny.
|
|
|
|
Mopsik_PL |
Dodany dnia 05-01-2015 19:36
|
Użytkownik
Data rejestracji: 08.04.12
|
Zrób listę osób chętnych na stanowisko lidera i zróbcie "wybory". Wódz musi być bo jak każdy będzie szedł we własnym kierunku to nic z tego nie wyjdzie |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 06-01-2015 01:35
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
To bardziej skomplikowane,a to, ze nic nie osiągniemy przez ciągniecie we własnym kierunku to bardzo dobrze wiemy.
PS, macie pomysły na nazwę gry ? |
|
|
|
maurycy815 |
Dodany dnia 06-01-2015 18:21
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Nie ważna nazwa na razie, macie kogoś kto ogarnia programowanie/UDK ? |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 06-01-2015 19:14
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Mamy. Ważna, bo trzeba fanpage gry nowy założyć,a już myślimy ustawić nazwę jego, która później nie będzie zmieniana. |
|
|
|
maurycy815 |
Dodany dnia 06-01-2015 21:18
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
A co można robić w grze? To działa rusza się czy tylko można polatać freeviewem po mapie? |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 07-01-2015 00:28
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Jeszcze nic . Z naciskiem na jeszcze .
Docelowo ma być to rozgrywka w stylu GTA. Napaście grabieże sklepów, kradzież aut, zabijanie, strzelanie etc. |
|
|
|
maurycy815 |
Dodany dnia 19-01-2015 18:57
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Ja miałem zająć się swoim projektem, ale nie mam czasu, za dużo zleceń no i oczywiście karty obsługującej DirectX 11 :/ Bo pod tę platformę bym celował. |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 07-02-2015 16:18
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Gra zmieniła kierunek i podejście. Wraz z tym nadeszła nowa nazwa. "Niewygodny". Zapraszam na nowy fan page. Będzie teraz częsciej aktualizowany i zdawał ciągła relacje z prac nad grą.
Link do gry Niewygodny na fb: https://www.faceb...godnyBusko. |
|
|
|
Mopsik_PL |
Dodany dnia 07-02-2015 17:02
|
Użytkownik
Data rejestracji: 08.04.12
|
Według mnie obraliście zły kierunek jeśli chodzi o fabułę ;d Niby fajnie bo grasz patriotą i wkurwiasz system ale lewaki was będą hejtować i obniży się pewnie przez to także grywalność |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 07-02-2015 19:14
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Ja tu tylko sprzątam . Podporządkowuje się, bo chyba lepiej jak coś się robi (nawet źle) niżeli stoi w miejscu. Dobrze, że sie znalazł ktoś kto to chce poprowadzić, a fabuła będzie jeszcze dyskutowana, bo mnie też nie koniecznie pasuje na 100%. Grunt, ze będzie sens robić te budynki .
Zaszły jednak pewne zmiany. Gra znów wraca na wcześniejszy tor.
Edytowane przez Conrado967 dnia 08-02-2015 01:28
|
|
|