Polska mapa do VC?
|
WojskiRL |
Dodany dnia 02-10-2017 23:22
|

Użytkownik

Data rejestracji: 14.03.16
|
No cześć,
naszła mnie taka myśl, że fajnie byłoby stworzyć polską mapę do VC w jakości jak oryginalne Vice City. Zazwyczaj wszelkie modyfikacje stawiają na szczegółowość mapy i nic z tego nie wychodzi, a tutaj ten problem byłby rozwiązany przez płaskie wystawy sklepowe etc.
Ktoś byłby chętny do współpracy? Ja niestety nie potrafię wgrywać obiektów, ścieżek AI, ani kolizji do VC :C. |
|
|
|
Majster |
Dodany dnia 04-10-2017 13:21
|

Początkujący użytkownik

Data rejestracji: 17.11.13
|
Chętnie pomogę w modelowaniu budynków itp  |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 05-10-2017 09:16
|

Wielki Władca

Data rejestracji: 31.03.12
|
Może jednak postarać się chociaż o wnęki drzwi i okien. Będzie to wyglądało dużo lepiej i z teksturami łatwiej, a daje o wiele lepszy efekt wizualny.
Warto byłoby jakoś nas zorganizować to by to ruszyło. |
|
|
|
Majster |
Dodany dnia 05-10-2017 14:48
|

Początkujący użytkownik

Data rejestracji: 17.11.13
|
Każdy coś dodał by od siebie i by robota poszła, można coś pomodzic nad tą mapą. |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 05-10-2017 15:58
|

Użytkownik

Data rejestracji: 14.03.16
|
Fajną rzeczą by było to, jakby jeszcze pojazdy podmienić na te spotykane w polsce. Najbardziej widzę tę mapę w końcówce lat 80'. Żeby w ogóle projekt ruszył to przydałby się ktoś do modelowania ulic i konwersji tego do VC.
Co do pojazdów to kiedyś zrobiłem taką listę:
Polonez - gotowy
Fiat 125p - gotowy
Fiat 126p - gotowy
Skoda 105/130
Trabant 601
Porsche 924
Renault 15/17 - gotowe
Wołga
Łada 2107
Fiat 131
Syrena
Warszawa
Żuk
Tarpan
Wartburg
Jelcz PR110 - gotowy
Autosan H9
Ursus
VW Golf mk1
Audi 80
Skoda rapid
Mercedes beczka - jest już w grze
BMW E30
Dacia
VW Scirocco
Kiedyś zrobiłem takie obiekty:
http://imgur.com/c2aovQH
http://imgur.com/a/2sHZT
Edytowane przez WojskiRL dnia 05-10-2017 16:56
|
|
|
|
Majster |
Dodany dnia 05-10-2017 23:47
|

Początkujący użytkownik

Data rejestracji: 17.11.13
|
Właśnie z osobami które potrafią zamieszczać nowe obiekty na mapie jest problem.. Ja tego akurat nie potrafię. Jeśli chodzi Ci o czasy PRL to warto też dać nacisk na wsie, np jedno wielkie miasto i parę pobrzeznych wsi, ale to już nie moje zdanie. Co do ciągników i motocykli chętnie bym się tym zajął  |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 06-10-2017 19:07
|

Użytkownik

Data rejestracji: 14.03.16
|
Dobra, ogarnę temat wgrywania, pewnie nie jest to jakieś trudne. Fajnie by było jakby te modele były w stylu VC, jak te moje. Jeden model to gdzieś dwa popołudnia jak się ma wprawę.
Przydałoby się rozrysować plan całej mapy i na tej podstawie najpierw wymodelować drogi a potem dopiero to zagospodarowywać. Można zrobić też tak, że każdy miałby za zadanie wymodelować pewną część, wtedy albo wszyscy zaczną modelować, albo nikt .
Na razie mam takie pojazdy:
Fiat 125p 1300
Fiat 125p 1500
Fiat 125p Kombi
Fiat 125p Milicja
Fiat 125p Long
Fiat 125p Taxi
Polonez MR81 i MR 83
Polonez MR'87
Polonez MR'89
Polonez 3D
Polonez Coupe
Polonez Caro
Polonez Atu
Renault 15 / Renault 17
Mercedes z gry (można go przerobić na starszy model z pionowymi światłami z przodu)
BMW z gry (można napisać do użytkownika ALMOST z GTAForums o możliwość użycia jego beta wersji)
WSK M06B3
Jelcz M11
Fiat 126p ST
Fiat 126p FL
Część byłaby jako zamienniki tych z gry, a część wgrana za pomocą MVL.
Mam parę pomysłów na easter-eggi ale to oddzielny temat. |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 07-10-2017 23:03
|

Wielki Władca

Data rejestracji: 31.03.12
|
Nad wioskami już myślałem, jedna taka typowa (przynajmniej dla mnie) z małopolskiego krajobrazu- dużo małych domków 3-4 izbowych i kilka większych już cegły, raczej mniejsze pola i kołochoz. Druga z krajobrazu dolnośląskiego, poniemieckie domy z czerwonej cegły, może i fabryka jakaś. Zacznę to modelować na dniach. Proponuje takie mniejsze ośrodki modelować osobno, indywidualnie, a dopiero miasto podzielić na dzielnice, gdzie każdy byłby odpowiedzialny za jedną.
Do aut można dopisać Honkera, zajmę się jego wykonaniem w stylu VC. Malucha BIS, Skode Favorit i ewentualnie jakieś prototypy o których pod koniec lat 80 się mówiło, Beskid, Wars.
Połączony z październik 07 2017 23:15:36:
Moje dawne modele do GTA Poland Reality mogłyby zostać użyte po ewentualnych poprawkach. To jedne z moich pierwszych modeli .
Edytowane przez Conrado967 dnia 07-10-2017 23:17
|
|
|
|
Majster |
Dodany dnia 08-10-2017 12:17
|

Początkujący użytkownik

Data rejestracji: 17.11.13
|
Za jakich czasie miała by być ta mapa? Ja to miałem kiedyś chęć na taki sam mod z czasów PRL. Jak Ja planowałem to zrobić jedno większe miasto i do okoła kilka pobocznych miejscowości, fajny klimat by wyszedł w tedy. Ale takie sprawy juz zostawiam dawcy pomysłu  |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 08-10-2017 16:58
|

Użytkownik

Data rejestracji: 14.03.16
|
Dla mnie najciekawszy byłyby lata 1987-1994. kiedy nowa rzeczywistość mieszała się ze starą. Wiecie - Jugokioski, czcionki NEW ZELEK na wystawach sklepowych, wille typu "gargamel", jakieś nielegalne bazary rozkładane na leżankach na rogach ulic, mafia wożąca się żółtymi ferrari... Klimaty jak z młodych wilków. Ja myślałem o Szczecinie jako że był on jednym z większych mafijnych ośrodków, nawet akcja starej gry FRANKO dzieję się właśnie w Szczecinie . Wiadomo że każdy będzie forsował swoje tereny, więc najrozsądniej zrobić coś zupełnie nieopartego o prawdziwe tereny, jednak ten Szczecin to byłoby coś, mamy teren wodny, parę fajnych obiektów i specyficzny układ ulic który stosunkowo łatwo zamknąć jako całość. Ktoś kiedyś zrobił już kawał Szczecina do symulatora autobusu, można by napisać czy by się nie podzielił. nie wiem tylko jak z konwersją, tam jest jakiś edytor gdzie można elegancko drogi prowadzić i chodniki a nie jak w ZModzie wszystko ręcznie :C. Można nawet stworzyć całą fabułę, od pachołka do P O T Ę Ż N E G O szefa mafii . W tym tygodniu zaczynam modelować wioskę PGR'owską, mam już parę obiektów, najlepiej zacznijcie swoje części od zrobienia terenu, modelami się powymieniamy.
Co do samochodów to prototypy chyba odpadają, ale takie rzadkie pojazdy jak trzydrzwiowe polonezy albo jeden z prototypów to mogłyby gdzieś być pochowane 
Jako zachętę dodam, że jeszcze się nie zdarzyło żeby projekt w którym uczestniczyłem nie zakończył się chociażby na grywalnej pre-alphie
Edytowane przez WojskiRL dnia 08-10-2017 20:57
|
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 08-10-2017 23:01
|

Wielki Władca

Data rejestracji: 31.03.12
|
Popieram obrane ramy czasowe i podejście mieszania się starego z nowym w charakterze klimatu, np. pierwsze interesy prywatne dla ludu, ale jeszcze wiele państwowych spółek. Nie mam także nic przeciwko Szczecinowi z elementami własnej inwencji twórczej (bądź odtwórczej ). Do GTA też jest edytor map, moomaper, https://www.youtu...JrpQm8Eqbw także nie wszystko trzeba od razu po całości modelować, ale gdzieniegdzie użyć tych samych powtarzających się elementów np kawałka drogi bądź latarnie, kosze etc.
Co do fabuły to spoko, można ją napisać, jakieś porachunki, nawiązania do polskich filmów z tamtych czasów (o tak!), ale z jej wdrożeniem może być trudniej.
Miasto mogłoby być centralnym punktem mapy, a dookoła jakieś mniejsze miasteczka, wsie i zróżnicowany teren.
Prototypy mogłyby być unikalnymi autami, niespotykanymi na ulicach, ale np tylko w misjach gdzieś zaparkowane na terenie gdzie normalnie nie mamy wstępu.
Na koniec tygodnia też pokaże jakieś postępy nad swoją wioską.
Może zróbmy sobie taki "roadmap" z terminami. Na podstawie tego co uda nam się zrealizować w ciągu tego tygodnia określimy w jakim czasie powinniśmy skończyć poszczególne etapy mapki. |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 08-10-2017 23:17
|

Użytkownik

Data rejestracji: 14.03.16
|
Już widzę misję odbijania kilera z ciężarówki ;o.
Ciekawe jak się robi cutscenki, można zrobić takie bieda-wersje że stoją naprzeciwko siebie normalnie w grze (na wzór rozmów prowadzonych już w czasie wykonywanie misji) i gadają jak w gta I i II "po norwesku". miasto można od jednej strony oddzielić wodą (taki inside joke że Szczecin nad morzem leży XD) a z drugiej dać ze 2-3 wioski ;]. Każdy by robił miasto + swoją wizję wsi, może być przelotówka wzdłuż głównej trasy, albo taka do której trzeba dojechać, obojętnie, ja robię taką z dojazdem . Prototypy w misjach to pro pomysł, nie wpadłem na to .
Ludzie z GTAForums mogliby pomóc przy hard-coded rzeczach typu nazwy samochodów i ich odgłosy, ale i tak bez Maxos Vehicle Loadera się nie obejdzie (elementy zamienne). |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 08-10-2017 23:49
|

Wielki Władca

Data rejestracji: 31.03.12
|
Albo, że organizuje się gang kradzieży aut jak w "to ja złodziej" i przejmuje teren kradzieży aut.
Zmiany nazwy aut to banał przecież, program GXT editor i możesz edytować każdą scieżke napisów w grze. Z odgłosami też podobna sprawa tylko żebyśmy mieli dobrze zrobione odgłosy. Misje, cutscenki, wszystko jest napisane w main.scm i to główny plik który będzie trzeba edytować. Sunny builder chyba temu służy, ale na szybko znalazłem same poradniki do San Andreas.
Co do Maxos Vehicle Loadera to nie wiedziałem, że modding GTA Vice City się aż tak daleko posunął ! Będzie to fajnym bajerem. |
|
|
|
Majster |
Dodany dnia 09-10-2017 00:54
|

Początkujący użytkownik

Data rejestracji: 17.11.13
|
Mi również pasują te czasy, no fabuła oparta na filmie "to ja złodziej" była by bardzo ciekawa. Chętnie zajmne się wsią, ciągniki tez mogę wziąść na siebie, proponował bym 3 typy c360, c330 i t25 do tego również można by było zrobić kilka lokalizacji w których po kupnie będzie można wejść i zapisać grę. Dla urozmaicenia można by było też wykonać na mapę kilka fabryk które w tamtych czasach funkcjonowały. Pomoże mi ktoś z teksturami? Bo nie zbyt mogę znaleźć odpowiednie  |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 09-10-2017 14:22
|

Użytkownik

Data rejestracji: 14.03.16
|
Tekstury samochodów weź z VC, dobrze to będzie wyglądać. Budynki -> google street view .
Do symulatora farmy ludzie fajne modele robią, może się podzielą http://farming-simulator.pl/showthread.php?tid=673
Połączony z październik 10 2017 17:46:53:
Zacząłem swoją wioskę, na razie mam drogę i dwa budynki, sklep i budynek poniżej. Tekstury VC i google maps. Ma tyle poly co jedno standardowe auto z VC....
Edytowane przez WojskiRL dnia 10-10-2017 18:46
|
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 11-10-2017 01:39
|

Wielki Władca

Data rejestracji: 31.03.12
|
Tyle terenu wioski zrobiłem. Domków oczywiście będzie więcej, te tylko dla obrania skali były. Modele dróg, przydrożnych rowów będą dorabiane, teren służy jako odniesienie gdzie i jak poprowadzić drogi- niektóre już można zauważyć jak będą biegły.




Ja bym tekstury brał w miarę utrzymania jakości VC z cgtextures bądź własnych zasobów . |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 11-10-2017 17:40
|

Użytkownik

Data rejestracji: 14.03.16
|
I to mi się podoba, o to chodzi . Ciekawe jak to będzie z konwersją tego do VC. Obiekty chyba muszą mieć wygenerowane pliki *.col :F |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 12-10-2017 00:52
|

Wielki Władca

Data rejestracji: 31.03.12
|
GIT, bo trochę sięobawiałem, ze za gęsto, ale z drugiej strony w VC drogi mają o wiele więcej poly.
Produkcja domków na dziś zakończona .



Połączony z październik 12 2017 01:07:00:
Pliki col to mniej szczegółowe modele zwykłych modeli. Przy terenie chyba mniej skomplikowane to jest niż przy autach, bo przy autach są jeszcze sfery kolizji, a w terenie chyba tylko face'y się używa.
http://gta.wikia....ision_File
Edytowane przez Conrado967 dnia 12-10-2017 01:07
|
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 13-10-2017 19:10
|

Użytkownik

Data rejestracji: 14.03.16
|
Świetne domki, czekam na tekstury. Pooglądaj stare foty dla inspiracji, np. cały blok obklejony mozaiką  |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 13-10-2017 22:31
|

Wielki Władca

Data rejestracji: 31.03.12
|
Wioska na której się wzoruje nie zmieniła się znacznie od lat 90'tych, różnice są takie, że większość domków od tamtych czasów otynkowano, więc te moje będą i tak przeważająco z cegły bądź pustaków. Będzie też przynajmniej jeden z barankiem i charakterystycznymi paskami białym. Teksturami się zajmę jak będę miał większą część już zrobioną. Dorobie jeszcze dwa takie większe domki i kilka mniejszych (docelowo chce by ich było łącznie 20) plus kilka wersji stodół, szop, garaży i stajni. Później zostaną mi do wymodelowania budynki spółdzielni rolniczej. |
|
|