Polska mapa do VC?
|
WojskiRL |
Dodany dnia 13-10-2017 22:36
|
Użytkownik
Data rejestracji: 14.03.16
|
Typowy budynek mieszkalny PGR:
Fajnie, ja też się wzoruję na prawdziwej wiosce, w następnym tygodniu podgonię teren bo na razie jest jakieś 30x100m
Edytowane przez WojskiRL dnia 13-10-2017 23:00
|
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 16-10-2017 02:11
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Fajny blok, podoba mi się tylko ta tekstura okien :/- nawet w Vice City była lepsza -no, ale to kosmetyka.
Ogólne budynki na wioski.
Domki małe ~100 tris, dom duży z burżujskim gankiem z łukami ok 700, stodoły ok 340 tris, stajnie/garaże od 100 do 300 tris.
Zacząłem modelować kołchoz teraz. |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 16-10-2017 20:22
|
Użytkownik
Data rejestracji: 14.03.16
|
Super robota! Te domki robiłeś według własnego pomysłu czy odzwierciedlają prawdziwe z wioski którą modelujesz? |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 17-10-2017 00:40
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Dzięki . Domki i inne zabudowania wzoruje właśnie na wiosce i innych okolicach wsi ze świętokrzyskiego. |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 25-10-2017 17:05
|
Użytkownik
Data rejestracji: 14.03.16
|
Próbuję modelować teren w ZM1 ale to straszna katorga, znacie jakiś darmowy program oprócz blendera w którym szybciej by to szło? Może jakiś edytor map który ma export do jakiegoś obsługiwanego formatu? |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 26-10-2017 00:23
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Dlaczego nie blender? Przecież nie jest to narzędzie trudne w obsłudze, a ma taki wachlarz opcji i funkcji, wszelakich modyfikatorów(które wiele rzeczy automatyzują), że to co ja wykorzystuje to tylko namiastka, a i tak modelowanie przy jego pomocy stało się dla mnie o wiele łatwiejsze, szybsze i przez to lżej takie rzeczy idą i wychodzą zgrabniejsze modele. Zmodeler z dzisiejszej perspektywy to istny masochizm . |
|
|
|
maurycy815 |
Dodany dnia 26-10-2017 14:09
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Speed terrain with displacement Zbrush
https://www.youtu...g-9caixLpk
3DS Max
https://www.youtu...8YbLaMwLiQ
Blender
https://www.youtu...9OxD3qbSiM
https://www.youtu...2EMquDN7qQ
Jakiś moduł do bledera
https://www.youtu...lmS_CeKCuo
Każdy program ma te same lub podobne funkcje, to tylko twój wybór którego użyjesz Ważne abyś wyszedł z ograniczeń Zmodelera, może i w najnowszej wersji nie jest staruszkiem, ale pod względem sposobu pracy odbiega od obecnej logiki tworzenia grafiki trójwymiarowej. Im szybciej to zrobisz tym lepiej dla ciebie Czasami warto poświęcić jeden dzień na oglądanie tutoriali o tworzeniu terenu i ich wypróbowanie, bo później przez następne 30 dni wykonasz pracę na która zajęłaby ci w ZMD rok.
Aaa dopiero teraz przeczytałem darmowe. Najszybciej Blender, w sieci istnieje też klon 3ds maxa za darmo https://www.turbo...d.com/gmax możesz też go wypróbować ale bazowany jest na mega starych wersjach 3dsmaxa i nie orientuje się jakie ma możliwości. |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 26-10-2017 18:30
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
No! Tak jak Pan Maurycy powiedział .
Próbowałem też odwzorowania terenu przy pomocy modyfikatora displace- tutek po polsku i map z geoportalu- gdzie włączałem cieniowanie i hipsometrie i pięknie było widać wszystkie dołki w terenie, ale to było niestety na zasadzie cieni budynków lub innych uskoków i to się nie sprawdziło. Potrzeba mapy hipsometrycznej i to w gęstej skali, a nie co 100m. Można oczywiście namalować taką hipsometrie, |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 26-10-2017 21:53
|
Użytkownik
Data rejestracji: 14.03.16
|
Ciężko mi wyjść z tego ZModa, może gdybym nie był tak oporny to dzisiaj bym zarabiał na życie robiąc modele bo stosunkowo w młodym wieku ogarnąłem ZModa. Zanim ogarnę blendera to z wolnym czasem którym dysponuję obecnie to chyba z pół roku minie ;f, no ale chyba będę musiał bo Zmodeler to katorga . |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 27-10-2017 00:40
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Aj tam pół roku , nie ma co się ociągać tylko obejrzeć kilka tutków i próbować. Wiadomo, że początkowo trudno będzie popamiętać te wszystkie skróty, ale później nie będziesz mógł sobie wyobrazić modelowania bez tego .
Mi co prawda ktoś to wytłumaczył na żywo podstawowe klawisze w 30 minut, ale dalej sam uczyłem się z poradników (które bardzo polecam) Piotra Arłukowicza na YT:
https://www.youtu...tX3R3pIEPA
tu kolejny
https://www.youtu...1aM48_kR4g
To akurat trochę stary filmik, ale podstawowe funkcje nadal mają to samo miejsce. Na kanale jest ich znacznie więcej i często jeden filmik objaśnia konkretną funkcje.
Gdybanie i wypominanie nic nie da, trzeba działać!
Edytowane przez Conrado967 dnia 28-10-2017 03:21
|
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 27-10-2017 22:03
|
Użytkownik
Data rejestracji: 14.03.16
|
Zamiast do blendera dałeś link do reaction video wygłupu jakóbiaka XD, ale w sumie przyszedł mi pomysł na kolejny easter egg dzięki temu . Dobra odpaliłem tego blendera i to co w ZModzie męczyłem w tydzień po godzinach to tutaj po kilku chwilał miałem z tym że bez tekstur bo jeszcze nie ogarniałem, ale to chyba jakoś fajnie tilesowe textury automatycznie mapuje z tego co widziałem kiedyś. |
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 28-10-2017 03:27
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
Haha xD, cóż za clipboard fail! (Poprawiłem )
No i super. Na pewno teraz pogonimy z modelami.
Teksturować można po przez zaznaczenie wybranych face'ów i wybrania w oknie tekstur (UV mapper) swojej tekstury, później klikasz U i wybierasz sposób nakładania tekstur- różne są tam możliwości. Nie zapomnij o przełączeniu się z trybu solid na texture, bo ich po prostu nie zobaczysz.
Ja też z tymi easter eggami mam pomysłów trochę. Mam nadzieje, że uda się nam to skończyć i zaimplementować je wszystkie . |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 28-10-2017 20:36
|
Użytkownik
Data rejestracji: 14.03.16
|
Właśnie mija 15 lat od premiery VC . Ciekawe czy za rok będziemy mieli grywalną planszę .
Bo na 20 lecie to bankowo |
|
|
|
SpiderMan |
Dodany dnia 28-10-2017 22:48
|
Użytkownik
Data rejestracji: 07.04.12
|
SpiderMan Studio YouTube user: spiderpawel
https://www.youtube.com/user/spiderpawel/
https://www.facebook.com/spiderpawel/
Konwersja, Konwert: Zmiana jednej formy danych komputerowych w inną formę, zmiana formatu pliku na taki, który może zostać odczytany przez program komputerowy inny niż ten, w którym został utworzony.
Konwertuje do tych gier:
Grand Theft Auto: [III] . [Vice City] . [San Andreas] . [IV] . [V].
18 Wheels of Steel: [Hard Truck] . [Across America] . [Pedal to the Metal] . [Convoy] . [Haulin] . [American long Haul] . [Extreme Trucker] . [Extreme Trucker 2].
Truck Simulator: [Euro] . [German].
|
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 30-10-2017 15:36
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
To jest kompletny model z kolizją, dodany do gry czy tylko podmieniony model dff ? |
|
|
|
SpiderMan |
Dodany dnia 30-10-2017 18:20
|
Użytkownik
Data rejestracji: 07.04.12
|
Kompletny nowy obiekt dodany wraz z kolizją do gry. Kolizję trzeba było nieco odtłuścić z polygonów bo za dużo poligoniczna kolizja wywala grę do pulpitu.
SpiderMan Studio YouTube user: spiderpawel
https://www.youtube.com/user/spiderpawel/
https://www.facebook.com/spiderpawel/
Konwersja, Konwert: Zmiana jednej formy danych komputerowych w inną formę, zmiana formatu pliku na taki, który może zostać odczytany przez program komputerowy inny niż ten, w którym został utworzony.
Konwertuje do tych gier:
Grand Theft Auto: [III] . [Vice City] . [San Andreas] . [IV] . [V].
18 Wheels of Steel: [Hard Truck] . [Across America] . [Pedal to the Metal] . [Convoy] . [Haulin] . [American long Haul] . [Extreme Trucker] . [Extreme Trucker 2].
Truck Simulator: [Euro] . [German].
|
|
|
|
Tricko |
Dodany dnia 03-11-2017 11:22
|
Początkujący użytkownik
Data rejestracji: 23.01.16
|
Czekam z niecierpliwością aby zobaczyć efekt końcowy. Bo szczerze to wątpię w powodzenie tego projektu. Za dużo już takich pomysłów było i pewnie większość z Was wie jak się zakończyły. A może jednak uda się Wam mnie zaskoczyć. Tego nie wiem - czas pokaże.
|
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 03-11-2017 11:56
|
Użytkownik
Data rejestracji: 14.03.16
|
Z tym że większość tamtych projektów składała się z kilku osób które nie do końca potrafiły modelować i zaczynali od pytania autorów o zgodę na użycie w ich modzie pojazdów , tutaj jest inaczej. Zacząłem modelować miasteczko 10 tys. mieszkańców, jednak zostaję przy ZModzie jak na razie, przestrzeń miejską da się jeszcze w tym rozsądnie porobić. Blender mimo że szybszy to nie za bardzo mam tam kontrolę nad modelem .
PS: Trzymajcie się low poly klimatu, bo to klucz do sukcesu i powodzenia projektu.
Połączony z listopad 04 2017 18:36:45:
Domki.
Połączony z listopad 18 2017 13:29:02:
Coś tam z terenem porobiłem.
Edytowane przez WojskiRL dnia 18-11-2017 14:29
|
|
|
|
Conrado967 |
Dodany dnia 18-11-2017 21:28
|
Wielki Władca
Data rejestracji: 31.03.12
|
O proszę, bardzo mi się podoba. Już coś widać. Ładne tekstury. Ja tymczasowo w przerwach od studiów i pracy domykam mój wcześniejszy projekt Honkera, ale pod koniec listopada się zajmę znów mapką i ruszę z teksturami i skończę kołchoz. |
|
|
|
WojskiRL |
Dodany dnia 19-11-2017 16:05
|
Użytkownik
Data rejestracji: 14.03.16
|
Super, ja największy problem mam z terenem z tyłu tych domków, są tam jakieś prowizoryczne ścieżki jak powyżej, trzeba będzie wymodelować niskie budynki gospodarcze. Ta ciemna tekstura ziemi będzie zmieniona, w miejscu tego trójkąta z asfaltu przed tym domkiem z wykuszem jest już parking .
Połączony z styczeń 28 2018 10:35:06:
To że nic się tutaj nie dzieje to nie znaczy że porzucamy projekt, trzeba zdać sesję i coś tam się porobi , najwięcej problemów mam z terenem, to strasznie żmudna robota. Chyba tego nie ogarnę w ZM1 :F.
Edytowane przez WojskiRL dnia 28-01-2018 11:35
|
|
|