GTA Polish Mods
Zobacz temat
 Drukuj temat
Polska mapa do VC?
WojskiRL
Typowy budynek mieszkalny PGR:
i.imgur.com/unIlg9B.png
Fajnie, ja też się wzoruję na prawdziwej wiosce, w następnym tygodniu podgonię teren bo na razie jest jakieś 30x100m
Edytowane przez WojskiRL dnia 13-10-2017 23:00
 
Conrado967
Fajny blok, podoba mi się tylko ta tekstura okien :/- nawet w Vice City była lepsza Język-no, ale to kosmetyka.

Ogólne budynki na wioski.
i.imgur.com/Lk77Cr1l.png
i.imgur.com/2FxRH7il.png
i.imgur.com/mkh4Ra5l.png
i.imgur.com/VXP5eGyl.png
i.imgur.com/ESChIA5l.png
Domki małe ~100 tris, dom duży z burżujskim gankiem z łukami ok 700, stodoły ok 340 tris, stajnie/garaże od 100 do 300 tris.

Zacząłem modelować kołchoz teraz.
 
http://gtapolishmods.cba.pl
WojskiRL
Super robota! Te domki robiłeś według własnego pomysłu czy odzwierciedlają prawdziwe z wioski którą modelujesz?
 
Conrado967
Dzięki Uśmiech. Domki i inne zabudowania wzoruje właśnie na wiosce i innych okolicach wsi ze świętokrzyskiego.
 
http://gtapolishmods.cba.pl
WojskiRL
Próbuję modelować teren w ZM1 ale to straszna katorga, znacie jakiś darmowy program oprócz blendera w którym szybciej by to szło? Może jakiś edytor map który ma export do jakiegoś obsługiwanego formatu?
 
Conrado967
Dlaczego nie blender? Przecież nie jest to narzędzie trudne w obsłudze, a ma taki wachlarz opcji i funkcji, wszelakich modyfikatorów(które wiele rzeczy automatyzują), że to co ja wykorzystuje to tylko namiastka, a i tak modelowanie przy jego pomocy stało się dla mnie o wiele łatwiejsze, szybsze i przez to lżej takie rzeczy idą i wychodzą zgrabniejsze modele. Zmodeler z dzisiejszej perspektywy to istny masochizm Zdziwko.
 
http://gtapolishmods.cba.pl
maurycy815
Speed terrain with displacement Zbrush
https://www.youtu...g-9caixLpk

3DS Max
https://www.youtu...8YbLaMwLiQ

Blender
https://www.youtu...9OxD3qbSiM
https://www.youtu...2EMquDN7qQ

Jakiś moduł do bledera
https://www.youtu...lmS_CeKCuo

Każdy program ma te same lub podobne funkcje, to tylko twój wybór którego użyjesz Uśmiech Ważne abyś wyszedł z ograniczeń Zmodelera, może i w najnowszej wersji nie jest staruszkiem, ale pod względem sposobu pracy odbiega od obecnej logiki tworzenia grafiki trójwymiarowej. Im szybciej to zrobisz tym lepiej dla ciebie Uśmiech Czasami warto poświęcić jeden dzień na oglądanie tutoriali o tworzeniu terenu i ich wypróbowanie, bo później przez następne 30 dni wykonasz pracę na która zajęłaby ci w ZMD rok.

Aaa dopiero teraz przeczytałem darmowe. Najszybciej Blender, w sieci istnieje też klon 3ds maxa za darmo https://www.turbo...d.com/gmax możesz też go wypróbować ale bazowany jest na mega starych wersjach 3dsmaxa i nie orientuje się jakie ma możliwości.
 
maury-gar.cba.pl
Conrado967
No! Tak jak Pan Maurycy powiedział Z przymrużeniem oka.



Próbowałem też odwzorowania terenu przy pomocy modyfikatora displace- tutek po polsku i map z geoportalu- gdzie włączałem cieniowanie i hipsometrie i pięknie było widać wszystkie dołki w terenie, ale to było niestety na zasadzie cieni budynków lub innych uskoków i to się nie sprawdziło. Potrzeba mapy hipsometrycznej i to w gęstej skali, a nie co 100m. Można oczywiście namalować taką hipsometrie,
 
http://gtapolishmods.cba.pl
WojskiRL
Ciężko mi wyjść z tego ZModa, może gdybym nie był tak oporny to dzisiaj bym zarabiał na życie robiąc modele bo stosunkowo w młodym wieku ogarnąłem ZModa. Zanim ogarnę blendera to z wolnym czasem którym dysponuję obecnie to chyba z pół roku minie ;f, no ale chyba będę musiał bo Zmodeler to katorga Smutek.
 
Conrado967
Aj tam pół roku Z przymrużeniem oka, nie ma co się ociągać tylko obejrzeć kilka tutków i próbować. Wiadomo, że początkowo trudno będzie popamiętać te wszystkie skróty, ale później nie będziesz mógł sobie wyobrazić modelowania bez tego Język.

Mi co prawda ktoś to wytłumaczył na żywo podstawowe klawisze w 30 minut, ale dalej sam uczyłem się z poradników (które bardzo polecam) Piotra Arłukowicza na YT:
https://www.youtu...tX3R3pIEPA
tu kolejny
https://www.youtu...1aM48_kR4g

To akurat trochę stary filmik, ale podstawowe funkcje nadal mają to samo miejsce. Na kanale jest ich znacznie więcej i często jeden filmik objaśnia konkretną funkcje.

Gdybanie i wypominanie nic nie da, trzeba działać!
Edytowane przez Conrado967 dnia 28-10-2017 03:21
 
http://gtapolishmods.cba.pl
WojskiRL
Zamiast do blendera dałeś link do reaction video wygłupu jakóbiaka XD, ale w sumie przyszedł mi pomysł na kolejny easter egg dzięki temu Szeroki uśmiech. Dobra odpaliłem tego blendera i to co w ZModzie męczyłem w tydzień po godzinach to tutaj po kilku chwilał miałem z tym że bez tekstur bo jeszcze nie ogarniałem, ale to chyba jakoś fajnie tilesowe textury automatycznie mapuje z tego co widziałem kiedyś.
 
Conrado967
Haha xD, cóż za clipboard fail! (Poprawiłem Uśmiech)

No i super. Na pewno teraz pogonimy z modelami.

Teksturować można po przez zaznaczenie wybranych face'ów i wybrania w oknie tekstur (UV mapper) swojej tekstury, później klikasz U i wybierasz sposób nakładania tekstur- różne są tam możliwości. Nie zapomnij o przełączeniu się z trybu solid na texture, bo ich po prostu nie zobaczysz.

Ja też z tymi easter eggami mam pomysłów trochę. Mam nadzieje, że uda się nam to skończyć i zaimplementować je wszystkie Uśmiech.
 
http://gtapolishmods.cba.pl
WojskiRL
Właśnie mija 15 lat od premiery VC Szeroki uśmiech. Ciekawe czy za rok będziemy mieli grywalną planszę Uśmiech.

Bo na 20 lecie to bankowo Szeroki uśmiech
 
SpiderMan
dc586.4shared.com/img/2JhsoiSNca/s24/15f5a4d5f48/gta-vc_2016-08-21_23-38-42-34.jpg
dc586.4shared.com/img/MyYV3MZrca/s24/15f5a4d9dc8/gta-vc_2016-08-21_23-52-43-73.jpg
SpiderMan Studio YouTube user: spiderpawel
http://www.youtube.com/user/spiderpawel/
Konwersja, Konwert: Zmiana jednej formy danych komputerowych w inną formę, zmiana formatu pliku na taki, który może zostać odczytany przez program komputerowy inny niż ten, w którym został utworzony.
Konwertuje do tych gier:
Grand Theft Auto: [III] . [Vice City] . [San Andreas] . [IV] . [V].
18 Wheels of Steel: [Hard Truck] . [Across America] . [Pedal to the Metal] . [Convoy] . [Haulin] . [American long Haul] . [Extreme Trucker] . [Extreme Trucker 2].
Truck Simulator: [Euro] . [German].
 
www.youtube.com/user/spiderpawel
Conrado967
To jest kompletny model z kolizją, dodany do gry czy tylko podmieniony model dff Z przymrużeniem oka?
 
http://gtapolishmods.cba.pl
SpiderMan
Kompletny nowy obiekt dodany wraz z kolizją do gry. Kolizję trzeba było nieco odtłuścić z polygonów bo za dużo poligoniczna kolizja wywala grę do pulpitu. Szeroki uśmiech
SpiderMan Studio YouTube user: spiderpawel
http://www.youtube.com/user/spiderpawel/
Konwersja, Konwert: Zmiana jednej formy danych komputerowych w inną formę, zmiana formatu pliku na taki, który może zostać odczytany przez program komputerowy inny niż ten, w którym został utworzony.
Konwertuje do tych gier:
Grand Theft Auto: [III] . [Vice City] . [San Andreas] . [IV] . [V].
18 Wheels of Steel: [Hard Truck] . [Across America] . [Pedal to the Metal] . [Convoy] . [Haulin] . [American long Haul] . [Extreme Trucker] . [Extreme Trucker 2].
Truck Simulator: [Euro] . [German].
 
www.youtube.com/user/spiderpawel
Tricko
Czekam z niecierpliwością aby zobaczyć efekt końcowy. Bo szczerze to wątpię w powodzenie tego projektu. Za dużo już takich pomysłów było i pewnie większość z Was wie jak się zakończyły. A może jednak uda się Wam mnie zaskoczyć. Tego nie wiem - czas pokaże.
bydgoszcz.wsinf.edu.pl/~szostka/maluch/sygnatura.gif
 
WojskiRL
Z tym że większość tamtych projektów składała się z kilku osób które nie do końca potrafiły modelować i zaczynali od pytania autorów o zgodę na użycie w ich modzie pojazdów Szeroki uśmiech, tutaj jest inaczej. Zacząłem modelować miasteczko 10 tys. mieszkańców, jednak zostaję przy ZModzie jak na razie, przestrzeń miejską da się jeszcze w tym rozsądnie porobić. Blender mimo że szybszy to nie za bardzo mam tam kontrolę nad modelem Język.
PS: Trzymajcie się low poly klimatu, bo to klucz do sukcesu i powodzenia projektu.

Połączony z listopad 04 2017 18:36:45:
Domki.
i.imgur.com/ROAxD4X.jpg

Połączony z listopad 18 2017 13:29:02:
Coś tam z terenem porobiłem.
i.imgur.com/NFoXkku.jpg
Edytowane przez WojskiRL dnia 18-11-2017 14:29
 
Conrado967
O proszę, bardzo mi się podoba. Już coś widać. Ładne tekstury. Ja tymczasowo w przerwach od studiów i pracy domykam mój wcześniejszy projekt Honkera, ale pod koniec listopada się zajmę znów mapką i ruszę z teksturami i skończę kołchoz.
 
http://gtapolishmods.cba.pl
WojskiRL
Super, ja największy problem mam z terenem z tyłu tych domków, są tam jakieś prowizoryczne ścieżki jak powyżej, trzeba będzie wymodelować niskie budynki gospodarcze. Ta ciemna tekstura ziemi będzie zmieniona, w miejscu tego trójkąta z asfaltu przed tym domkiem z wykuszem jest już parking Uśmiech.
 
Przejdź do forum: