GTA Polish Mods
Zobacz temat
 Drukuj temat
Polska mapa do VC?
djforester1
Jak tam projekt Panowie? Robię swój już od kilku lat, w pojedynkę. Czym wg Was najlepiej robić teren? Budynki najlepiej wycinać z mapy podczas dzielenia mapy przy wgrywaniu jej do gry? i pozniej wklejac je z osobna? Jakie są Wasze najlepsze sposoby żeby jak najmniej było tych modeli ale żeby najwiecej za jednym razem wrzucić?

Połączony z luty 05 2018 00:24:07:
Jeszcze jedno pytanie... Teksturowanie, najlepiej jedna tekstura po drugiej kłaść na modele? Czy jest jakiś dobry sposób żeby łączenia tekstur wyglądały bardziej realistycznie? chodzi o łączenia np trawy z piaskiem, żeby tekstura przenikała przez drugą.
Edytowane przez djforester1 dnia 05-02-2018 01:24
 
Conrado967
Tak jak Pan Wojski napisał, sesja niestety mnie zajęła w zupełności i nie mogłem się do tego tknąć. Wyszło mi jeszcze jutro zaliczenie... no i dzisiejsza nocka zamiast na modelowaniu zejdzie na nauce. Ale później wracam i to konkretnie do pracy nad mapką.

Ze wrzucaniem do gry jeszcze się nie bawaliśmy, ale na tyle ile znam budowę mapy w GTA to będziemy to robić tak, że najpierw modelujemy wszystko razem, a później tniemy na domki, mniejsze fragmenty terenu na osobne modele i wrzucamy wszystko do gry oddzielnie i układamy na nowo. Aczkolwiek jak wspomniałem... jeszcze do takiego etapu nie dobrnęliśmy.

Co do tekstur, to na budynki używam tekstur które są już obrobione, np jakieś ubytki w tynku czy coś, to jest jedna tekstura z naklejoną dziurą. Od dołu trochę ubrudzona ziemią/trawą, a od góry trochę przyciemniona imitując cień.
W GTA VC (w nowszych pewnie też) to co Ty opisujesz zostało zrealizowane teksturą pośrednią, która ma trochę trawy- trochę piasku. Łączy ona różne rodzaje powierzchni z jednej strony jest zakończona teksturą trawy, a z drugiej piasku, a po środku w miarę realistycznie odwzorowuje takie przejście. Część tekstur od razu ma jedną krawędź przystosowaną do łączenia z innymi nawierzchniami. Np chodnik ma z jednej strony żwirek albo trochę piachu i w zależności od potrzeby używana jest odpowiednia wersja.
Takie też rozwiązania będziemy wcielać w naszym modzie.
 
http://gtapolishmods.cba.pl
djforester1
Rozumiem. To tak jak myślałem. Szkoda że jeszcze nic pełnego od was nie wyszło, bo widzę po modelach i samochodach robionych z tego co widzę przez Was, że byłoby coś bardzo ciekawego. W razie potrzeby pomocy, mogę przesłać jakieś swoje modele budynków. Może pójdzie szybciej i stworzy się coś porządnego Szeroki uśmiech pozdro.
 
WojskiRL
No ja sesję kończę w piątek a potem jak wszystko dobrze pójdzie to mam 2,5 tygodnia wolnego od uczelni 8). Postanowiłem modelować od razu miasto bo z wioskami nigdy nie ogarnę terenu, a w mieście jest bardziej uproszczone wszystko - płaskie powierzchnie, beton. Nie wiem jak sobie poradzę z pasami na drodze, muszę ogarnąć jak to było w VC oryginalnie.
djforester1: Podsyłaj wszystko co masz jak leci, wszystko się przyda Język. Zachęcamy do współpracy.

Połączony z czerwiec 01 2018 19:56:51:
Coś to słabo wszystko idzie, delikatnie mówiąc, ale wczoraj sobie przypomniałem że trzeba coś pomodelować i zrobiłem taki budynek:
i.imgur.com/Hpmzv2Y.jpg
To budowlanka rzut beretem od mojego bloku:
https://www.google.com/maps/@53.4381275,14.5507118,3a,75y,208.47h,107.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1se_mYIp-E9XRaOhdXILmyzg!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3De_mYIp-E9XRaOhdXILmyzg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D243.7921%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Jak ktoś chce coś pomóc i wymodelować to w takiej jakości. Inaczej nigdy tego nie skończymy Szeroki uśmiech.
Dalej nie wiem jak z terenem, niby coś tam zacząłem ale strasznie powoli i krzywo to wychodzi, nie mam do tego cierpliwości.

Połączony z czerwiec 02 2018 23:17:50:
Wieżowiec, prawie 7000 poly Zdziwko
i.imgur.com/CQis6Nw.jpg
Oryginał:
szczecin.fotopolska.eu/foto/388/388188.jpg

Połączony z czerwiec 03 2018 14:58:38:
Fajne wideo, samochody w Szczecinie w 93':
https://www.facebook.com/prywatnatelewizjamorze/videos/1705536986207044/
trzeba będzie zrobić jakąś listę samochodów z VC oryginalnych i ich odpowiedników.
Edytowane przez WojskiRL dnia 03-06-2018 15:58
 
Mopsik_PL
djforester1 napisał(a):

Jak tam projekt Panowie? Robię swój już od kilku lat, w pojedynkę. Czym wg Was najlepiej robić teren? Budynki najlepiej wycinać z mapy podczas dzielenia mapy przy wgrywaniu jej do gry? i pozniej wklejac je z osobna? Jakie są Wasze najlepsze sposoby żeby jak najmniej było tych modeli ale żeby najwiecej za jednym razem wrzucić?


Teren to ciężki kawałek chleba (nie może być zbyt szczegółowy ale powinien być różnorodny), może są jakieś pluginy do maxa na to, ewentualnie modyfikatory w blenderze ułatwiające robienie tego typu rzeczy.Nie wiem o co chodzi z wycinaniem budynków z mapy, ale model budynku powinien być oddzielony od modelu terenu (lecz lepiej nie zostawiać "dziury" w terenie tam gdzie ma stać budynek).Modele nie mogą być za duże, więć nie zrobisz tak żeby było ich jak najmniej, w SA jest tak że kolizja ma limit wielkości i np wielki pas lotniskowy musiałem dzielić na 2/3 modele ;v Ale jest plugin do maxa (w SA działa), który automatycznie dzieli mape i tworzy pliki DFF i COL, tobie zostaje jedynie zrobienie TXD i wrzucenie tego do gry Szeroki uśmiech

djforester1 napisał(a):
Połączony z luty 05 2018 00:24:07:
Jeszcze jedno pytanie... Teksturowanie, najlepiej jedna tekstura po drugiej kłaść na modele? Czy jest jakiś dobry sposób żeby łączenia tekstur wyglądały bardziej realistycznie? chodzi o łączenia np trawy z piaskiem, żeby tekstura przenikała przez drugą.

Teksturę łączenia tworzysz w programie graficznym (GIMP, PS) używając pędzla i maski i nakładasz ją w odpowiednim miejscu na modelu

Powodzenia z projektem panowie, mam nadzieje że coś z tego wyjdzie Uśmiech
 
WojskiRL
Trochę porobiłem teren, tak to mniej-więcej będzie wyglądać, a z roślinnością, znakami i innymi detalami może być tylko lepiej Uśmiech
i.imgur.com/UkTFFWE.png
 
Przejdź do forum: